Sådan sparer du penge på din marketing

999uu156.jpg

Det er vigtigt at skabe et positivt billede af ens virksomhed til ens potentielle kunder og at disse kunder samtidig ved at man eksisterer. Det handler derfor om at lave noget godt marketing, så man opnår netop dette. Men god marketing koster nu også ofte mange penge. 

Læs med her for at få nogle gode ideer til hvordan du kan gøre din virksomheds marketing så billigt som muligt, samtidig med at den er ganske god og kan drive kunder i butikken. Læs med her hvis det har interesse. 

Penge

Hvor skal dit fokus ligge?

Der er mange måder hvorpå man i dag kan lave marketing og dele ens firmas budskab. Du kan for eksempel vælge at lægge dine penge enten i at lave reklamer på internettet, fjernsynet, radioen eller lignende. Hvor skal du lægge dine penge henne?

Der er ingen grund til at investere i alle disse forskellige metoder. Det er faktisk helt spild af penge at gøre det. Du bør i stedet fokusere at lægge dine penge i at lave reklamer et sted, hvor dine potentielle kunder har størst mulighed for at se dem.

Hvis du for eksempel har en demografi der hedder unge mennesker eller teenagere, så er det en god ide at fokusere dine penge og energi i at lave god reklame på nettet. Lige netop denne aldersgruppe befinder sig nemlig i mange timer hver dag på nettet og de sociale medier. Lige netop disse steder er derfor det oplagte sted at lægge dine penge. 

Forretningsmand

Firmagaver til potentielle kunder

Firmagaver kan også være en meget effektiv måde at skabe reklame for din virksomhed. Med firmagaver, som du uddeler til potentielle kunder på for eksempel virksomhedsmesser og lignende, giver du dine kunder noget som de har lyst til at eje.

Du kan for eksempel vælge at købe nogle gode kaffekrus hjem med logo tryk. Eller måske du i stedet skal investere i nogle flotte trøjer eller kuglepenne? Prøv at overveje hvad det er netop dine potentielle kunder kunne tænke sig og giv dem det derefter gratis – men husk lige at have dit logo på!

Når dine potentielle kunder benytter sig af disse ting du har givet dem med dit logo på, så gør de automatisk reklame for dig. Hvis de for eksempel ofte benytter en kaffekop eller en trøje med dit logo på, så kan folk i deres netværk ikke undgå at bemærke logoet. Og på den måde vil de gøre andre mennesker til potentielle kunder, fordi de faktisk kender til dit firma. 

Det kan naturligvis virke lidt dyrt at gå ud og anskaffe sig produkter, som man giver gratis væk til potentielle kunder. Men se det som lidt af en investering; jo mere de bruger produktet, jo mere vil disse kunder blive mindet om at din virksomhed eksisterer.